overzicht energie verbruik 2020

 omdat ik graag alle gegevens bijhoud doe ik dit ook voor mijn energie verbruik 

dit heeft voor mij 2 grote voordelen:

het eerste voordeel is dat ik ongeveer weet hoeveel ik kwijt zal zijn aan mijn facturen voor mijn verbruik , als deze plotseling teveel zouden stijgen kan ik mijn voorschot facturen aanpassen zodat ik bij de eindafrekening niet voor verrassingen kom te staan

voordeel 2 is dat ik eventuele lekken of verliezen sneller kan opsporen als deze tever liggen van mijn normaal verbruik en ik er geen andere rede kan voor bedenken.

het voorbije jaar is mijn verbruik licht gestegen aangezien ik meet thuis heb gezeten dan het jaar ervoor (covid 19..)

waterverbruik ging van 2.4m³ naar 2.6m³ , dit is inderdaad niet veel aangezien er veel op regenwater zit en er dus niet zoveel overschiet voor het leidingwater.

wat de stroom betreft ben ik van 601.6 naar 627.7 gegaan dit is wel een stijging maar deze is makkelijk te verklaren namelijk heb ik midden maart problemen gehad met mijn verwarming en heb ik elektrische vuurtjes moeten gebruiken om dit hier toch wat warm te houden ...

wat het gas verbruik betreft ben ik er iets op achteruit gegaan van 81.6 m³ naar 81.1m³ dus dat is een minimale daling waar niet echt een verklaring opzit (iets minder lang gekookt , of minder warm water verbruikt ...)

dan heb ik nog mijn vuilbakje dit ik ook vul , daar is in totaal 90 kg afval in geraakt wat toch meer is dan de 73.5 kg die ik het jaar ervoor heb buitengezet ik heb dit jaar wel een grote keus gehouden en zo zijn er dingen in de container beland ipv containerpark omdat deze dicht waren (en toch duurder zou uitkomen).

voor dit jaar hoop ik dat alles blijft zoals dit jaar enkel hoop ik het afval te kunnen beperken tot een 80 kg.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

9de extra aflossing dit jaar !