extra hypotheek aflossing 2021

 de eerste en waarschijnlijk enige aflossing van dit jaar is gedaan.

ik heb in totaal 1240 euro extra afgelost op mijn hypotheek.

waardoor mijn hypotheek nu onder de 20000 euro gedoken is.

het openstaande bedrag is momenteel nog 19448.03 euro.(oorspronkelijk 88.000 euro in mei 2012) 

de maandlasten zakken van 347.43 naar 326.61 wat een besparing is van 20.82 euro op maandbasis 

voor deze aflossing heb ik wel enkele kosten moeten maken , in totaal voor 6.99 euro toch is de besparing voor de volledige looptijd 64.67 euro (tot 1 april 2036) , dit zijn niet meer de bedragen die ik vroeger als besparing had maar ik ben hier toch tevreden mee. vooral omdat de maandlasten weer iets lager liggen dan vorige maand en dit is dan weer goed is om tegenvallers op te vangen of extra te beleggen of aan crowdfunding te doen. alle kleintjes maken een grote.

zo is de totale besparing over alle extra aflossingen heen in totaal gestegen naar 32441,07 euro die ik niet aan rente moet betalen, in dit bedrag zijn alle gemaakte kosten verrekent met dit geld kan een mens al het een en het ander doen.

hierbij heb ik deze maand ook al voor zo'n 500 euro geïnvesteerd alsook mijn pensioensparen van 1270 euro is volgestort (met het geld van mijn 13de maand). zo zet ik dit jaar toch al mooi in laat ons hopen dat het zo voor kan gaan...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021