Overzicht en vooruitblik sparen 2020-2021

huidige stand van zaken in 2020

voor dit jaar 2020 had ik mij als doel gesteld om in totaal 25000 euro op de spaarrekeningen te hebben staan,

dit doel heb ik niet gehaald ik ben uiteindelijk gestrand op 24010 dit komt vooral omdat ik meer geld in crowdfunding en beleggingen heb gestoken dan voorzien (in een volgende post licht ik dit verder toe), ook het jaar ervoor heb ik mijn spaardoel niet gehaald al heb ik dit jaar toch net iets meer opzij kunnen zetten

toch ben ik niet ontevreden over dit spaarbedrag dat op de rekeningen staat, vooral als ik dit samen met de openstaande hypotheek en mijn “beleggingen” bekijk

wat pensioensparen betreft heb ik mijn doel gehaald namelijk 1270 euro op de rekening bijstorten,

Vooruitblik voor het jaar 2021

het komende jaar wil ik eindelijk werk maken van mijn nieuw dak waar al 3 jaar plannen voor zijn maar steeds zijn uitgesteld door omstandigheden dit jaar corona jaar ervoor gezondheidsproblemen in de familie en het jaar ervoor een erfenis die uitgesteld werd door familie problemen,,,

voor pensioensparen ga ik terug voor het maximum dat mogelijk is namelijk 1270 euro

vorig doel 2020

het doel om tot 25,000 euro te geraken is op een kleine duizend euro niet gelukt , toch ben ik best tevreden

ik ben het jaar begonnen met een 17400 euro op de beide spaarrekeningen (te samen) en deze is met 6610 euro gegroeid wat meer was dan in 2019, namelijk 5800 euro

doel voor 2021

voor dit jaar ga ik mij geen doelbedrag opleggen door boven vernoemde vooruitzichten dit jaar…

enkel voor pensioensparen wil ik het maximum halen en dit zal op 1 of 2 januari direct overgeschreven worden aangezien dit bedrag al klaar staat op de rekening,

overzicht spaarrekeningen:

hoe gaat het met mijn spaarbedrag? Ben ik op de goede weg?

dit kan je terug vinden op de spaarvarkentjes pagina.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021