enkele voorbereidingen voor 2021

nu het jaar stillaan op zijn einde loopt is het tijd om me voor te bereiden op 2021..

enkele dingen die ik elk jaar doe als het jaar eindigt en dat is dit jaar niet anders ..

zo staat het bedrag voor pensioensparen al klaar om afgeschreven te worden van de rekening zodat ik daar niet meer moet aan denken in de loop van het jaar.

ook bekijk ik of de prijs van postzegels zullen stijgen het komende jaar (sinds ze met nummers werken en niet meer met nominale waarde) blijven onbeperkt geldig.. dit jaar stijgt de prijs alweer

indien je de zegels per 10 (of meer) koopt stijgt de prijs van 0.98euro per zegel naar 1.07 euro dit is toch 9 c per zegel ik heb er dus 100 gekocht, dit is toch een besparing van 9 euro (indien ik ze allemaal op doe in 2021) ik heb ook eens gekeken wanneer ik dit het laatst heb gedaan. dit bleek in 2018 toen kochten de zegels nog maar 84 euro voor 100 dus op 3 jaar tijd van 0.84 euro naar 1.07 euro dat is toch al een serieuze stijging, ben ik blij dat ik nog zegels heb aan de oude prijs....

het einde van het jaar wil ook zeggen dat ik kan zien wat mijn energie verbruik is geweest alsook hoeveel passief inkomen ik heb bekomen dit jaar. deze post ik na nieuwjaar op deze blog.

voor de rest wens ik ieder van jullie een gelukkig en vooral een gezond 2021. dat we een jaar krijgen met minder corona en meer happy niews ... 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021