..200..

200 zoveel berichten/post zijn er ondertussen verschenen op deze blog,

Ik ben deze blog – na zeer lang denken en het lezen van andere blogs - begonnen op 28 december 2013 (bijna 7 jaar geleden toch al weer) mijn eerste blogberichtje is hier te vinden,

ik vond het toch raar om zo open over geld en aflossen te posten , vooral omdat dit hier in België niet echt een topic was.

Kort samengevat ging de eerste post over wie ik ben en waarom ik deze blog begonnen ben,

momenteel zijn we dus bijna 7 jaar verder en merk ik toch dat de focus aan het veranderen is.

Omdat ik in die 7 jaar dat ik bezig ben de hypotheek zodanig omlaag heb gekregen en de looptijd heb teruggebracht is deze voor mij geen prioriteit meer, ik kan wel nog extra aflossen maar de bank en de regels die ze hanteren hebben het mij veel moeilijker gemaakt , ook de rente die ik kan besparen is veel minder dan in het begin van de lening… 

omdat de hypotheek zo gedaald is ligt de focus van deze blog nu op extra inkomen die ik wil verkrijgen om minder afhankelijk te zijn van mijn werkgever. Hiervoor ben ik gaan beleggen en gaan investeren in coöperatieve bedrijven, crowdfunding , crowdlending en noem zo maar op.

Momenteel levert dit mij nu gemiddeld 50 euro per maand op (in het jaar 2020). ik hoop in de toekomst nog steeds wat aflossingen van de hypotheek te doen alsook extra te investeren in mijn passief inkomen.

Het volledig fire worden zoals ik op sommige blogs zie zal er waarschijnlijk niet inzitten maar minder gaan werken en meer kunnen bezig zijn met persoonlijke dingen is voor mij op zich een mooi vooruitzicht waar we naar toewerken,

op naar de volgende 200 post waarin ik jullie wil informeren over het passief inkomen de beleggingen/crowdfunding en natuurlijk de stand van de hypotheek. Waar het uiteindelijk mee begonnen is 

Reacties

  1. Ik lees je blog al jaren. Passief inkomen daar wil ik mij ook in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021