wat als ? ...tv

in deze reeks zoek ik wat het me zou kosten om toestellen te vervangen of nieuw aan te kopen:

als 2 de in de rij kijk ik wat een nieuwe tv me zou kosten 


hier is het voor mij moeilijk om in te schatten aangezien ik nog geen (eigen) tv heb 
dus neem ik als referentie degene die bij mijn moeder staat 

sony bravia kdl32bx300 model uit 2009
belangrijkste kenmerken zijn
  • beeld : hd (lcd) 
  • schermdiagonaal 32"
  • scart 2x 
  • usb 2.0 1x 
  • verbruik +- 135watt 
  • prijs 299 (maar dit was door een actie in de krant)











waar moet mijn volgende tv zeker aan voldoen ?
  • merk geen belang 
  • scherm : hd
  • schermdiagonaal 32" liefst niet kleiner 
  • schermtype led-lcd 
  • geen smart tv 3d 
  • aansluitingen ,1 hdmi ,1scart 1usb
  • verbruik liefst lager dan 135 watt 
  • prijs minder dan 300
ik zoek dus geen smart tv ofzo omdat die software en het gebruiksgemak de wensen overlaat , ook zie ik het nut niet van even te surfen via de tv daarvoor gebruik ik liever mijn laptop 


hierbij heb ik verschillende online winkels bekeken en daar komt coolblue weeral als beste uit 

kenmerken van de tv 
  • merk sony kdl-32r410b
  • scherm : hd
  • schermdiagonaal 32"
  • schermtype led-lcd 
  • aansluitingen: 2x hdmi, scart 1x usb 1x
  • geen smart tv , of 3d 
  • verbruik 36 watt 
    • (wat zo'n 99 wat minder is dan een soort gelijke tv die we nu thuis hebben)
  • prijs 249


zoals bij de laptop zien we dat de techniek er op vooruit gaat en de prijs daalt vooral van het verbruik ben ik verwonderd dat er op zo'n 5 jaar ongeveer 100 watt kan bespaart worden op het verbruik 
voor de mensen die denken dat ik gesponsord wordt door sony , jammer genoeg niet ... 

volgende in de reeks frigo..





Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021