reactie bank ivm aflossing

vandaag heb ik een mailtje gekregen ivm de aangevraagde aflossing  van 1650

dit is de mail die ik gekregen heb:
Beste ,
Dit bedrag is verwaarloosbaar en heeft weinig invloed. Het kost u 1672.19 euro om dit vervroegd terug te betalen op 30/06. Uw nieuw maandbedrag wordt dan 446.38 euro.
Graag een seintje op 30/06 als we dit moeten doen.
dit noem ik niet echt een motiverend antwoordt van de bank ,mijn vorige contactpersoon deed het toch vriendelijker ...

maar klopt dit eigenlijk , heeft het weinig invloed ? ik ben het eens gaan uitrekenen...

oude situatie: 

ik moet nog 275* maand 455.62 euro betalen

berekening  275 x 455.62 = 125295.5

nieuwe situatie 

ik moet nog 275* maand het nieuwe verlaagde maanbedrag van 446.38 betalen

berekening 275 x 446.38 = 122754.5 

mensen zullen zien dat ik in de nieuwe situatie  2541 euro minder zou betalen , maar hier moet nog 1672.19 euro van af (dit bedrag bestaat uit 1650 extra aflossing en 22.19 euro weder beleggings-vergoeding )


dus blijft er in totaal een besparing over van 2541-1672.19 = 868.81

dit vind ik toch wel een mooi bedrag ,vooral als je weet dat de rente vooral de eerste jaren heel hoog is en er momenteel geen enkele rekening is waar mijn 1650 de eerste jaren meer zou opleveren dan bij deze aflossing , jammer dat ik nog geen tabel met de juiste bedragen heb :( 

ook scheelt dit 9.24 euro per maand aan vaste lasten 
dus hoe demotiverend de bank ook is (voor hun is dit misschien niet veel 860 euro ,voor mij wel) 
ik blijf aflossen , dus op 30/06 krijgen ze hun mail met het seintje dat ze het van de rekening mogen halen ...

Reacties

  1. Ik vind het gewoon onprofessioneel van de bank! In mijn optiek hebben ze twee mogelijkheden: Best bespaarvarkentje ons beleid is dat u minimaal bedrag XX moet aflossen dit bedrag valt hieronder dus dit kunnen we niet doen of dit bedrag valt hierboven dus we gaan het verwerken.
    Ik ben het met je eens gewoon lekker blijven aflossen ik vind dit zelf ook geen verwaarloosbaar bedrag. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je dubbeltje

      ik ben van de zelfde mening dat ze eventueel een minimumbedrag moeten geven , maar ik heb al een maand van 700 euro gehad en toen ging dat gewoon

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021