spaarrekeningen 2019

vandaag wil ik het hebben over de spaardoelen van het jaar 2019 en wat ik wil bereiken in 2020.

dit is het tweede deel van mijn overzicht van 2019 nadat ik de hypotheek al overlopen heb (zie hypotheek 2019)

het spaardoel voor dit jaar waren als volgt:

ik zou voor 20000 euro gaan verdeeld over mijn 2 belangrijkste spaarrekeningen een spaarrekening voor de korte en een spaarrekening voor de lange termijn , dit doel was afhankelijk of ik mijn nieuw dak dit jaar al zou laten plaatsen of niet. indien dit het geval was zou ik het doel dus zeker niet halen.
ik heb door gezondheidsproblemen van mijn moeder en andere persoonlijke ontwikkelingen niet de tijd en de moet gevonden om dit jaar te kijken voor een nieuw dak dus was het doel nog steeds om 20000 euro te sparen

het doel om 20000 euro te sparen heb ik ...  niet gehaald.. ik ben gestrand op 17400 euro

dat ik het doel niet ging halen stond voor mij al vast ergens in februari , in deze maand heb ik beslist mijn geld op een andere manier te investeren maar des ondanks heb ik toch 5800 euro kunnen sparen

dit is een groei van +/- 50% t.o.v. vorig jaar en waar ik toch te vrede mee ben,

de rede waarom ik het niet gehaald heb kan je op mijn vorig blogberichtje lezen ,namelijk ben ik mijn geld op een andere manier voor mij laten werken.
daar is toch zo'n 10000 euro naar toegegaan hierdoor heb ik dus minder kunnen sparen op de klassieke spaarrekeningen dan ik eerst had voorzien.

het doel dat ik als enige wel gehaald heb in 2019 is het maximale pensioensparen dit heb ik in het begin van het jaar direct in orde gemaakt... dit bedrag van 1260 stond al vroeg op de rekening en hierdoor heb ik er niet meer moeten aan denken.

wat zijn nu de doelen voor 2020?

deze zullen iets minder zijn dan dit jaar aangezien ik meer wil investeren op andere manieren dan de klassieke spaarrekening.
het doel voor dit jaar is:
25000 euro op de spaarrekeningen staan (met als zelfde voorwaarde als dit jaar , indien een nieuw dak zal dit lager uitvallen.)

voor het pensioensparen ga ik terug voor de maximale inleg en deze is voor 2020 namelijk 1270 euro (zo'n 10 euro meer dan dit jaar).

tot daar het overzicht van de spaardoelen van 2019/2020 in een volgend blogbericht ga ik het hebben over de investeringen die toch zo'n 10000 euro hebben verzameld over de laatste paar maanden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021