eindelijk ,... hypotheek vrij voor mijn 40 ste ...

zoals de trouwe lezers hier zullen gemerkt hebben had ik de laatste tijd wat problemen met de hypotheek.

eerst duurde het zeer lang voor een extra aflossing van 1300 euro was afgeboekt dan was het lang wachten op de goedkeuring van de inkorting van de hypotheek.. Eind vorige week zag alles er rooskleurig uit , de verkorting was goedgekeurd ik moest enkel een papier tekenen en doormailen..
daar stond het nieuwe maandbedrag die ik vanaf nu zou kwijt zijn (413.58 euro per maand) en dit tot ....

dit was niet vermeld maar dit vond ik niet zo erg , ik zou het wel op de aflostabel zien.
kwam plots vrijdag een email toe of ik het papier dat ik ondertekend terug gestuurd had , toch niet eens kon binnen brengen in hun bankkantoor. Omdat ik wou dat dit eindelijk zou geregeld worden heb ik dit zaterdag als eerste werk gedaan. Dan kon het wachten beginnen...

Tot vandaag , alle kosten (250 euro) en de aflossing van juni (dit keer wel het goede bedrag) zijn van de rekening afgeschreven.. nu was ik toch benieuwd naar de juiste einddatum van de hypotheek...
Deze is 1 april 2026 Dit is de maand waarin ik 40 jaar wordt. Daar ben ik ontzettend blij mee en was mijn doel toen ik aan de extra aflossingen begon om dit te halen.

toen ik aan het aflosavontuur begon leek dit zo ver weg , toen was de einddatum 1 mei 2037
de lengte van de hypotheek is ingekort met 11 jaar en 1 maand en levert mij een besparing op (kosten zijn al verrekend) over de volledige hypotheek van 32339.66 euro..

Dit op een hypotheek van 88000 euro vind ik tot nu toe niet slecht gedaan ...

nu gaan we sparen voor een extra aflossing van 6480 euro (omdat dit het minimum bedrag is )  

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021