doelen 2019

zoals vele onder ons kijken we vooruit naar het komende jaar en daar horen voor mij ook financiële doelen bij mij zullen deze ongeveer het zelfde zijn als dit jaar:

Hypotheek:

hier wil ik in totaal 15000 euro van de openstaande hypotheek aflossen,
zoals ik in een vorige blogpost heb weergegeven zijn de regels van de bank in verband met de aflossing van de hypotheek

De regels zijn nu

1ste aflossing vrij te kiezen ,de 2de en de daarop volgende aflossingen moeten 10 % zijn van de hypotheek (dankzij de herfinanciering is deze 68400 ipv 88000)

1ste aflossing = bedrag naar keuze in mijn geval 1320 euro
2de aflossing = 10% van 68400 of minimaal 6840 euro
3de aflossing = 10% van 68400 of minimaak 6840 euro

Pensioensparen:

Hier wil ik het maximum sparen dat in aanmerking komt voor belastingteruggave 
hier in belgië is dit 1260 euro , deze ga ik storten begin januari de moment de bank dit toelaat

Sparen:

Wat het sparen betreft ga ik de doelen iets ambitieuzer stellen dan vorig jaar
Ik wil in totaal op de 2 rekeningen samen 20000* euro hebben
ik heb 2 belangrijke rekeningen
op de 1ste rekening staat nu 6000 euro , dit wil ik tegen het eind van 2019 op 13500* hebben staan
op de 2de rekening staat nu 5500 euro, dit wil ik tegen eind van 2019 op 6500 hebben staan

* heeft met mijn volgende doel te maken

Nieuw dak

mijn huis is goed op weg op hypotheek vrij te zijn (verwacht dat dit ergens 2022 lukt)
in 2017 heb ik nieuw schrijnwerk gestoken ervoor heb ik al nieuwe leidingen gelegd nu wil ik het oude dak dat aanwezig is vervangen en hiervoor wil ik in 2019 de voorbereidingen treffen , opzoeken wat het kost wat ik moet doen en wat ik juist wil (hoeveel velux ramen , welk type dak enz..)

Blog:

Hier wil ik terug aanknopen met een reeks die ik vroeger had , het weergeven van de boodschappen
ik ga proberen hier een update weer te geven en dit elke week

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021