april 2015 - overzicht

de maand april is ook weer eens voorbij , dit is voor mij een heel erg speciale maand geweest , niet enkel opdat ik in deze maand jarig ben maar ook omdat ik deze maand verhuist ben en (eindelijk) op eigen benen sta :)

financieel was het zoals verwacht een iets moeilijkere maand met verschillende grote kosten

-aankoop frigo/vries combinatie 599 euro (waarvan al 50 betaald was )
-verkeersborden om de vrachtwagen te kunnen laten parkeren 148.50 euro
-verhuisvrachtwagen + tanken dit kwam neer op 137.88 (minder dan de verkeersborden (!!!))
-installatie van het internet 71.99 euro
-kosten voor het huisvuil die moesten ook betaalt worden voor 2 huizen  dit was 81.72 euro
-ook mijn plooifiets moest binnen voor noodzakelijke herstellingen 69.40 (hier had in nog een bon van 25 euro )
-ook de vlaamse zorgverzekering (2 pers) moest betaald worden dit was ook al 75 euro
 -hypotheek 432.51
-brandverzekering 29

dit alles samen was toch al goed voor iets meer dan 1100 euro daarbij nog eens de hypotheek , brandverzekering , energie enz ...

als je weet dat ik 1500 verdien en ik 700 euro opzij had gezet voor deze maand begrijp je genoeg hoe moeilijk deze maand wel geweest is ...

toch is het me gelukt door enkele meevallers om toch nog 20 euro over te houden deze maand ...

ik heb enkele eieren van mijn kippen kunnen verkopen voor ongeveer 15 euro , dit heb ik verdeeld over de 3 spaarrekeningen niet veel maar beter dan niets , ik ben blij ...

over de hypotheek kan ik deze maand niet zoveel vertellen , ik ben wel plannen aan het maken wat ik met mijn vakantie geld ga doen (lees : hoeveel wil ik gebruiken voor een extra aflossing )
het enige wat ik kan vertellen is dat de nog openstaande schuld onder de 76000 is gedoken
(was 88000)

ook heb ik mijn energie standen opgeschreven , maar hier kan ik moeilijk conclusies trekken aangezien ik nog geen volledige maand hier woon en ik niet echt een vergelijkingspunt heb


Reacties

  1. Een zorg verzekering voor 2 personen voor slechts 75 euro? Dit is per maand neem ik aan? Wat een koopje! wij zijn 277 euro per maand kwijt voor 2 volwassene. Wat een verschil met NL zeg! Knap gedaan zo zeg de eerste maand! Hoe bevalt het op eigen benen staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is een verplichte "jaarlijkse verzekering" zeg maar bijdrage aan een fonds ,voor elke inwoner in Vlaanderen, ouder dan 25 , die je een extra'tje geeft als je zwaar zorg behoevend bent , niet meer kan werken en je niet boven een bepaald inkomen zit , (info link moest je de volledige uitleg willen
      http://www.zorg-en-gezondheid.be/Vlaamse-zorgverzekering/Over-de-Vlaamse-zorgverzekering/ )

      het is dus geen bijdragen aan het ziekenfonds , deze kan je vrij kiezen en is bij mij nu 82.20 per jaar , wat in vergelijking met nederland erg meevalt
      het op eigen benen staan valt heel erg goed mee :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021