de goede voornemens : geen woorden maar daden

vandaag heb ik al een deel van de goede voornemens omgezet in daden , ik wou jullie meer inzicht geven over hypotheek , vaste lasten en energie

ik heb vandaag eens alle gegevens in (mooie) tabellen gegoten en je kan het resultaat bewonderen onder een nieuwe menu namelijk "mijn energie"

hier heb ik de gegevens van de laatste 2.5 jaar al opgeschreven en ik ben van plan om deze elke maand te updaten

hierbij heb ik alle energie bronnen gegeven zoals water gas elektriek pellets (mijn verwarming kan zowel pellets als hout branden ,maar aangezien ik het hout gratis krijg ken ik het gewicht niet en deel deze dan ook niet mee)

maar ook hoeveel kg huisvuil ik buitenzet staat in deze menu

ook de andere gegevens zijn geupdate zo zijn de nieuwe spaarstanden ingegeven en daar heb ik onder de nieuwe stand het doel van de rekening opgeschreven die ik me voor 2015 gesteld heb ,met daarbij ook hoeveel ik nog van mijn doel verwijderd ben

bij de hypotheek heb ik ook de gegevens geupdate en ik ben ik blijde verwachting want (ik hoop) de herfinanciering komt deze maand wel in orde

hierdoor (omdat de hypotheek nog niet is omgezet) heb ik bij de vaste lasten terug de oude hypotheek ingevuld (442.01) ipv de nieuwe (435.89) ik hoop dit volgende maand definitief naar beneden aan te passen

nu dat het jaar 2014 definitief gedaan is kan ik jullie mededelen hoeveel ik heb afgelost en hoeveel rente (en kosten voor vervroegde afbetaling) ik betaalt heb


jaar kapitaal intrest
2012 1198,54 1926,97
2013 2871,87 3501,34
2014 6182,04 3339,31

je kan zien dat ik in 2014 bijna 2.5 keer meer heb afgelost dan in 2013 en tot 5 keer meer dan in 2012

door deze extra aflossingen betaal ik in 2014 minder rente dan in 2013 wat ook een goede zaak is

het doel in 2015 is om voor 2000 euro extra af te lossen op de hypotheek, laat ons hopen .....



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021