rekening betalen?

hier nog een bespaartip op iets wat bijna iedereen heeft namelijk een zichtrekening

zo bieden banken verschillende rekeningen aan met verschillende kosten ,mogelijkheden ,verzekeringen enz

maar voor de meeste gebruikers volstaat (volgens mij) een gratis (online) zichtrekening
er zijn zelf rekeningen waar je geld krijgt per transactie dat je uitvoert zo ontstaat er toch snel een verschil van enkele 10 tallen euro's per jaar voor iets wat niet nodig is

zo ben ik zelf overgeschakeld van een bnp pariba fortis rekening naar een hello rekening

de bnp pariba rekening koste mij als alleenstaande rekening houder per maand 2.60 (per jaar 31.2)
wat ik toch veel geld vind voor een rekening die ik volledig zelf beheer

ik ben dus overgestapt naar hellobank ,een virtuele bank van dezelfde bnp pariba fortis hierdoor kon ik de korting op mijn hypothecaire  lening behouden en tegelijkertijd toch 31.2 euro besparen

ook beschik ik over een rekening bij keytrade bank die me ook niets kost maar zelf geld oplevert
hier krijg ik 5 cent per transactie die ik doe wat per jaar toch zo'n 12 euro oplevert
wat in totaal toch een besparing heeft opgeleverd van (12+31.2) 43.2 euro waar je toch al schone dingen kan mee doen dus ik raad iedereen toch eens aan om te kijken en ter vergelijken

zeker als je volgende dingen doet met je rekening

-1 of 2 betaalkaarten / rekeninghouders
- online bankieren
- geld afhalen aan automaat
- verrichtingen uitvoeren aan automaat
- bankieren via app op smartphone en tablet

dan bestaan er verschillende gratis alternatieven

bekijk zelf eens online wat je kan besparen via

testaankoop
spaargids.be

heb je zelf bespaartips , laat het me gerust weten

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021