500 kg

neen , niet mijn streef gewicht of hoeveel ik afgevallen ben maar het aantal kilogram afval dat de Vlaming (volgens voorspellingen) gaat produceren dit jaar

in het nieuws komt dit over als goednieuwsshow maar ik schrok toch even van dit getal ik vind dat toch veel ,als je deze berekeningen doortrekt naar ons gezin zou dit neerkomen op 1 ton

nu hebben we hier containers en betalen we per kg en per keer dat we hem buitenzetten en aangezien ik hier thuis toch bijna alles bijhoud waar ook maar cijfers opstaan ga ik dus even opzoeken wat wij zoal buiten zetten aan restafval

(1 kg kost hier 28 cent (bij mijn moeder thuis 25 cent))

dit is het resultaat van de laatste 12 maand voor 2 personen

621.5 kg

door het zo op te zoeken blijkt dat ik ons aantal kilogram afval ferm onderschat heb , toch even kijken wat we daar in de toekomst kunnen aan doen ,als je tips hebt altijd welkom

1 kg kost hier 28 cent (bij mijn moeder thuis 25 cent)

als je bij die 621.5 kg ook het papier, pmd frituurolie batterijen glas bijtelt enz kom je toch snel aan de 1000 kg

zo zie je maar , ik ben dit bericht begonnen vol ongeloof over hoeveel kilogram afval we produceren om dan tot de conclusie te komen dat we (jammer genoeg) niet beter doen

ook al gebruik ik geen plastiek zakjes om boodschappen te doen of zakjes voor de groenten ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021