overzicht januari 2020

de eerste maand van dit nieuwe jaar zit er op en hieronder wil ik een over zicht geven van hoe het staat met mijn doelen/vooruitzichten voor het jaar 2020 (deze vind je ook terug aan de zijkant van de blog)

eerst het financiële gedeelte van het overzicht.
in januari heb ik geen speciale (onverwachte) uitgiften gedaan , er was wel een factuur van het ziekenfonds die moest betaald worden , maar deze lag in de lijn der verwachtingen en deze was 90 euro (blij dat ik in België woon) deze valt goed mee zeker als ik deze bij de Nederlandse bloggers lees en deze in de duizenden euro's kan lopen.

de beleggingen daar heb ik in januari 950 euro gestort dit is  10,8% van mijn gestelde doel van 8750 euro. deze maand ga ik "maar" 700 euro naar de beleggingen laten gaan. ik besteed elke dag een vast bedrag van tussen de 35 en 36 euro aan de beleggingen , dit is afhankelijk van hoeveel ik terug gestort krijg op de rekening en dan zorg ik ervoor dat het getal na de komma op 0 staat. door de vele terugbetalingen heb ik nog budget over waardoor ik deze maand dus minder moet storten.

wat de hypotheek betreft hier is nog niets speciaals gebeurt alleen is daar het vaste maandbedrag van de rekening gegaan en is daarvan +/-360 euro naar de aflossing van de hypotheek gegaan , samen met de aflossing van februari zakt het bedrag dat nog open staat aan de hypotheek onder de 29000 euro , toch weer een mooie mijlpaal. hier zal dit jaar waarschijnlijk nog het een en ander veranderen, maar daar post ik later meer over...

wat het spaargedeelte betreft van de doelstellingen gaat het iets trager vooruit nu staat er in totaal op de spaarrekeningen 17600 euro (als je dit zo samen optelt is dit toch veel) hier is nog 7400 euro te gaan , dit gaat in het begin van het jaar traag gaan en zal naar het einde versnellen zoals de meeste jaren en ook omdat ik eerst naar mijn pensioensparen aan het kijken ben. in januari heb ik hier 150 euro in gestort nu in februari is dit 250 euro dit omdat ik minder in de beleggingen zal steken deze maand.

dan het deeltje passief inkomen dit ik vanaf dit jaar ben ga bijhouden en ik het doel laag had gezet op 240 euro (20 per maand) daar zit ik al aan een totaal van 60.45 dit is 25,18% van mijn doelstelling.
de samenstelling van dit inkomen kun je terug vinden bij "passief inkomen" bovenaan de blog.

Wat mijn energie betreft is er niets speciaals te melden wat water gas en elektriciteit betreft.Als het gaat over mijn afval productie hier kan in geen cijfers meer van geven aangezien de website van de aanbieder deze niet meer heeft , ik hoop dat dit een tijdelijk probleem is en ik zal een email sturen om te vragen hoe dit komt en of dit tijdelijk is.

tot daar deze update van januari en een kleine vooruitblik naar februari 2020

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021