on fire...


i'm on FIRE, niet letterlijk natuurlijk, maar zoals in de fire-movement (the Financial Independence, Retire Early movement)


niet dat ik dit al bereikt heb of dit in de nabije toekomst zal bereiken, al begin ik toch meer blogs films en dergelijke te bekijken over dit onderwerp.


nu dat dat hypotheek in een zo goed als definitieve plooi ligt en ik op 1 april 2026 volledig hypotheek vrij ben (in de maand dat ik 40 wordt) zoek ik andere doelen om mij te focussen in de toekomst , nu dat de bank het bijna onmogelijk heeft gemaakt om de hypotheek sneller af te lossen zoek ik andere doelen voor mijn zuur verdiende centjes.


dus ik probeer nu zoveel mogelijk te sparen / investeren om minder te kunnen werken of andere dingen met mijn vrije tijd te doen...


hoe ik dit juist ga invullen staat nog niet helemaal vast , hoeveel ik nodig heb wanneer ik dan minder wil werken , nog geen idee , dit zal ik de komende maanden ontdekken door verschillende situaties te bekijken en uit te rekenen.


indien jullie goede tips of website's hebben laat het mij gerust weten...

Reacties

  1. Een extra huis kopen, opknappen en verhuren, zodat je een constante passieve inkomensstroom hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anna, bedankt voor het idee, maar momenteel ben ik nog aan het afbetalen op mijn bestaande hypotheek,.. dus een 2de huis (of liefst een klein appartement zou ik graag doen in de toekomst..maar momenteel zit het er niet in..

      Verwijderen
  2. Je zou kunnen gaan beleggen, investeren in zonnepanelen of zoals Anna al zegt: investeren in een verhuurhuis. Dat zijn de dingen die ik doe. Misschien werk je al aan deze dingen, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beleggen doe ik al een deel , elke maand gaat er een klein deel van mijn inkomen daar het belegplatform , momenteel brengt dit nog niet echt iets op maar ik hoop dat dit in de toekomst wel zal veranderen , zonnepanelen zullen nog even moeten wachten omdat ik eerst mijn dak zal wil vernieuwen (is meer dan 100 jaar oud en dat is er aan te merken... (ik zal wel al bekijken of alles al kan voorzien worden om er later zonnepanelen op te leggen

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021