eerste extra aflossing onderwerg...

zoals vele al zullen gemerkt hebben heb ik dit jaar nog geen extra aflossing gedaan , dit deels omdat de bank het systeem veranderd heeft en het hierdoor voor mij dus minder voordelig is om maandelijks iets af te lossen (mag namelijk niet meer onder de 10 % van de waarde van de hypotheek zijn , met uitzondering van de eerste storting)

nu heb ik ook andere prioriteiten , zo is het geld voor mijn pensioen al volledig gestort en hoef ik me daar ook geen zorgen meer over te maken , ook heb ik mijn trein abonnement betaald voor een heel jaar (925 euro)

ook heb ik beslist om een deel van mijn geld te investeren die me op termijn een deel van mijn inkomen zou moeten garanderen als ik in de toekomst iets minder wil gaan werken (of te minsten er minder afhankelijk van te zijn) ook hierdoor ben ik wat aan het kijken om iets kleins bij te kopen om dit aan mijn zus door te verhuren (win , win ) omdat we dit in overleg aan het doen zijn , als ik iets vind dat ik en zij interessant vind en ik dit zonder verlies zou kunnen verhuren zou dit mooi meegenomen zijn , maar dit zijn nog verre toekomst plannen ..

voor de iets dichtere toekomst wacht ik tot mijn loon gestort is om een extra aflossing te doen op de hypotheek , momenteel heb ik al zo'n 1200 opzij staan ik denk dat ik dit nog ga bijvullen en deze ga storten op de rekening van de aflossing ...

Reacties

  1. Wat lief dat je een woning wilt gaan kopen en wil verhuren aan je zus. Dat heb ik ook ooit eens gezegd. Als ik het kon doen dan deed ik dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind ik ook, vooral omdat ik weet dat ik mijn zus zou kunnen vertrouwen in de woning/appartement...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021