4de aflossing van het jaar

ik heb deze maand weer een extra aflossing kunnen doen
Deze keer heb ik gekozen om 865 euro af te lossen
Ik had deze aflossing beter niet gedaan , maar daarover later meer
De extra aflossing kon er makkelijk vanaf dacht ik dus stortte ik de ze direct naar de bank
Door deze aflossing zakte mijn schuld naar 44591.23 bijna aan de helft van de hypotheek die ik heb afgesloten , de maandelijkse aflossing zakt van 358.38 naar 351.57 wat toch een mooie besparing is van 6.81 euro per maand

de totale besparing over de volledige looptijd bedraagt 110.81 aan rente die ik niet meer hoef te betalen,

maar tot daar het goede nieuws , ik heb daags na het aflossen een factuur "moeten" ontvangen die maar liefst 2625 euro bedraagt , heeft nog met oude regelgeving te maken hier in belgië waarvan ik dacht er niet onder te vallen maar die dit jammer genoeg wel door het traag werken van mijn oude notaris toen ik het huis kocht ..
deze moet binnen de 2 maand betaald worden , het zal me net lukken door de extra uren die ik deze en vorige maand gedaan heb , al was dit geld voor iets totaal anders bedoelt, daardoor zal er in mei waarschijnlijk geen extra aflossing volgen of het zou een symbolische moeten zijn waardoor mijn schuld onder de 44000 zakt en daarmee onder de helft van de oorspronkelijke hypotheek

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021