aanpassing van doelen 2017

na lang overwegen heb ik besloten om de doelen die ik begin dit jaar gesteld had aan te passen

dit komt vooral omdat de rente op de spaarrekeningen blijven dalen en ik alles op de meest renderende zal zetten

ook zijn er heel wat onvoorziene kosten geweest waardoor ik minder geld kon sparen dan voorzien
daarnaast stopte mijn bank met het pensioenfonds waar ik in spaarde en moest ik die overzetten naar een andere bank en direct volstorten wilde ik volgend jaar het fiscaal voordeel ontvangen (je mag maar 1 fonds inbrengen in de belastingen)
dus ben ik genoodzaakt aanpassingen te doen

overzicht van doelen (en de aanpassingen )

de hypotheek 

hier heb ik geen gas terug genomen om dat hier mooie besparingen zijn te halen en ik zou het doel willen aanpassen naar 11000 euro (1/8 van de oorspronkelijke hypotheek )

hierbij hoop ik deze maand nog een kleine extra aflossing te doen ongeveer tussen 300 en 500 euro , zal van het loon afhangen en ik hoop in december de rest die nodig is om aan de 11000 te geraken bij te storten

spaarrekening
  • hypotheek rekening 
hier zou ik graag van 1110 naar 1600 gaan (was het plan)
omdat de rente op de andere rekeningen niets opbrengt en deze toch wat rente oplevert heb ik hier het doel verhoogt naar 4000 euro
  • bufferrekening (en)
  • spaarrekening
hier heb ik alles gebruikt voor de ramen dus verlaagd van 1600 naar 0 ook voor de ramen en deuren

omdat deze niets meer opbrengen en deze bank gestopt is met mijn pensioenplan ben ik van plan alle rekeningen hier te sluiten

ik zal een van mijn oude spaarrekeningen gebruiken om geld op te zetten waar ik snel aankan (maar hier heb ik nog geen doel voor gesteld )

pensioensparen 

hier heb ik mijn doel van 940 euro gehaald (dit vanwege het fiscaal voordeel van 30%) 


dit was een kleine update na een lange afwezigheid 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021