mei

nu de nieuwe maand begonnen is, is het tijd om eens een snel overzichtje te maken van de maand april

de hypotheek 

het was de eerste keer dat ik het nieuwe verlaagde maandbedrag betaalde 455.62
ook nu op 1 mei is dat zelfde bedrag van de rekening gegaan ,vergeleken met het begin bedrag scheelt dit toch 12.19 euro per maand
het nog te betalen bedrag aan hypotheek (zonder rente) is € 81587.31

de spaarrekeningen

hier is in totaal 290 euro bijgekomen
waarvan 200 op de spaarrekening
50 op de bufferrekening en
40 euro op de nieuwe aflosrekening
(uitleg vind je hier)

verjaardag

inderdaad deze maand ben ik jarig geweest en omdat de mensen die ik ken weten dat ik versnel aflost en ik niet van nutteloze spullen hou geven ze me altijd een klein bedragje
dit leverde in totaal een 150 euro op wat goed is meegenomen deze hou ik opzij voor ......
een extra aflossing

andere

deze maand heb ik ook enkele tegoed bonnen gekregen door enquêtes in te vullen toch goed voor een kleine 25 euro ...

ook het verkopen van mijn eieren loop nog goed ook zo'n 10 euro deze maand (ook deze is oor de extra aflossing)

belastingen

inderdaad belastingen , ze horen bij het leven zeker , al heb ik sinds dat ik het huisje kocht toch plezier om ze in te vullen , omdat ik namelijk terug krijg volgend de verlopige afrekening zou het om zoen 300 euro gaan , en ja deze is ook voor een extra aflossing ...

plannen?

deze maand is het Moederdag en we gaan eens naar de zoo (Antwerpen)
ook hoop ik nog een klein bedrag op de spaarrekeningen te krijgen
een extra aflossing staat geplant als ik mijn vakantie geld krijg waarschijnlijk in juni
later meer ...
ook denk ik eraan eens wat besparingstips aan de blog toe te voegen (hulp is welkom)
en ook eens een berekening wat het zou kosten als ik belangrijke toestellen moet vervangen ...

tot daar deze blog

wat hebben jullie zoal gedaan deze maand en vooral wat zijn de plannen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021