extra aflossing

nadat ik deze week een e-mail gestuurd had met de vraag om 750 extra af te lossen is dit gisteren daadwerkelijk gebeurt samen met de weder beleggingsvergoeding en rente kwam dit neer op 760.09

door deze afschrijving en deze van deze maand is het totale bedrag van de openstaande hypotheek gedaald onder de 83000 gezakt ....

het nieuwe maandbedrag is 459.51 (was in december 463.66 en ervoor 467.81) dit is 8.30 per maand minder dan het oorspronkelijk maanbedrag en de totale rente dit ik moet betalen is met 808.57 gedaald

(de bijhorende pagina's worden bijgewerkt)

ik hoop dit jaar nog eens 750 extra te kunnen storten om dit bedrag verder omlaag te krijgen

maar blijkbaar heb ik geluk gehad dat ik met mijn inkomen nog een lening gekregen heb (al is het maar 88000) als je de berichten deze week las in de kranten enz. dit zeggen dat je gemiddeld +- 65000 euro zelf moet inbrengen ook zijn de looptijden van de leningen lager waardoor je mogelijk minder kan lenen ... dit vind ik jammer voor de jongere onder ons , wie heeft zoveel eigen kapitaal ? zeker omdat deze mensen nog hun carrière moeten uitbouwen graag nog kindjes willen hebben enz ... dit zie je ook aan de cijfers die tonen dat er 9% minder lening is gegeven aan jongeren onder de 34 jaar (en het was al een kleine groep) bron:http://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws-lenen/woonlening-vanaf-65-000-euro-eigen-inbreng.html

maar dit terzijde

nu ik toch al een paar maand mijn uitgeven en inkomen heb opgeschreven ga ik eens berekening hoeveel ik waar aan uitgeef en hoe ik de toekomst zie , dit is voor een van de volgende blog

met deze wens ik iedereen nog een goed weekend toe



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021